Nem csak egy virágbolt számára lehet fontos a linképítés

Szerencsére nem lehet panaszom, a virágboltom jó ideje évről évre gyarapítja ügyfeleinek számát. Ugyanakkor az évek során nem kis munka volt abban, hogy eljutottam idáig, mert igen szűk büdzséből kellett gazdálkodnom a kezdetektől. Így lényegében a marketinges feladatokat is én vittem, kidolgoztam a stratégiát, tartalmat gyártottam és mellette nap mint nap helyt kellett állnom a boltban, a papírmunka intézésekor és a szállítókkal folytatott megbeszélések során is.

Sokan hiszik azt, hogy a feltűnő, esztétikus, illatos dolgok, mint például a szebbnél szebb színekben pompázó virágok szinte “eladják magukat”, azonban ez egyáltalán nem így működik. Persze bizonyos eseményekkor és időszakokban jócskán megugrik a forgalom – így van ez Valentin-napon, anyák napján, az általános iskolás és a középsulis ballagások idején, illetve diplomaosztók téli-nyári időszakában és halottak napján -, de ezen kívül teljességgel változatos, hogyan alakul az élővirágos csokrokra és koszorúkra a kereslet.

Az is biztos, hogy érdemes nyitott szemmel járni és figyelni a trendeket. Jó néhány éve ugyanis az egyik hatalmas visszatérő trend a szárított virágoké és növényeké, ezeknek pedig új dimenzióját nyitják meg a színezett növények, csokrok és a különböző asztaldíszek, legyen szó fatalapzatba erősített növényágakról vagy adventi koszorúkról.

Amikor egyik vállalkozó ismerősömmel a marketingről és saját cégünk felépítéséről beszélgettünk, akkor említette meg számomra az alábbi weboldalt, ami a következőt ígéri: “Linképítés: Google helyezés a találati lista 1. oldalán“.

A Keresőben Első többek között keresőoptimalizálással foglalkozik. Mindez azért fontos küldetés, mert egy weboldal, és azzal együtt a mögötte álló csapat, vállalkozás sikere jócskán abban mérhető, hogy a Google keresőrobotjai hányadikként listázzák a sorban. Ezért a cél a következő: az adott keresőszóra a legrelevánsabb találatot, tartalmat biztosítani, hiszen ebből jönnek a kattintások, a kattintásokból pedig az ügyfelek. Mindebben a honlapjuk szerint a Keresőben Első kiváló segítségünkre lehet.

A weboldalunk felépítésével is megbízhatjuk őket, hiszen nem elég a kattintás, kell egy jól felépített, felhasználóbarát és konkrét, hasznos információkat tartalmazó felület ahhoz, hogy a látogatók interakcióba lépjenek velünk. A Keresőben Első a számukra három legfontosabb alapelvet (weblap kialakítása esetén) a következőképp fogalmazza meg: elsősorban az egyediségben gondolkodnak, nem sablonokat vesznek alapul a munkához. Emellett a keresőoptimalizálás fontosságát az első perctől kezdve szem előtt tartják, enélkül nem készülhet weboldal náluk. A minőségi munka mellett pedig a gyors teljesítést is ígérik, ami azt jelenti, hogy nincs szükségük hosszú hónapokra egy honlap összeállításához, amely sok céggel szemben nagyon előnyös ajánlat.

A Linképítés menüpont alatt olvashatjuk, hogy akár 3000%-os forgalomnövekedést is el tudnak érni egy honlapon linképítéssel, ami különösen azért szuper, mert iparáganként kizárólagosan dolgoznak egy-egy ügyfélnek.

Az előbbieken felül a hirdetések kezelésében, szövegírással kapcsolatban és grafikai munkák tekintetében is számíthatunk csapatukra, így online jelenlétünk számos elemét bízhatjuk egyetlen csapat kezébe, ami segíti az egységek közötti összhang biztosítását, így a szolgáltatásunk, márkánk is koherens lesz a potenciális ügyfelek, vásárlók, megbízok szemében.

A szolgáltatásokat persze külön-külön is lehetőségünk van igénybe venni, de gondolkozhatunk csomagajánlatokban, amelyeket a legutolsó menüpont, a Csomagok alatt érünk el.
A Leader csomag linképítést, a weboldal elkészítését, valamint logótervezést tartalmaz, emellett magában foglalja a tartalommarketinggel és a hirdetések kezelésével történő megbízást is. Mindezzel elsősorban tudatos cégvezetőket szeretnének megszólítani, akik pontosan látják maguk előtt az ügyfélszerzéssel kapcsolatos céljaikat. Ezen célok eléréséhez pedig a csomagajánlat igénybevételével a vezetőnek elég mindössze havi 4 órát az online jelenlétével foglalkoznia, a többit elintézi a Keresőben Első csapata.
A Linképítés+tartalommarketing csomag neve elég árulkodó, nem meglepően ezt a két szolgáltatást tartalmazza. Itt az értékes és releváns kontent gyártása a fő kulcs, amellett természetesen, hogy az oldalra mutató linkek gyarapodjanak, amit pedig a linképítés biztosít.
A harmadik csomag 7 hetes Facebook és Google kampányt, emellett +70 nap Facebook posztolást tartalmaz. Mindez abban segíti az ügyfeleket, hogy a social media jelenlétükből és a Google keresőmotorjai nyújtotta lehetőségekből a legtöbbet tudják kihozni.

Mintegy zárszóként és összefoglalóként:
Ha azt mondod, “Linképítés: Google helyezés a találati lista 1. oldalán”, akkor én ezt: Keresőben első! Remélem, valakinek hasznos lehet, hogy bemutattam őket a blogon.